Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Logopeda

mgr Katarzyna Jabłońska

godziny pracy:

czwartek: 7.30 - 13.30

piątek: 11.30 - 17.30

PLAN PRACY LOGOPEDY NA ROK 2019/2020

  1. Obserwacja stopnia rozwoju mowy u dzieci oraz ich sposobu porozumiewania się w grupie:
  • werbalne sposoby wyrażania swoich potrzeb
  • inne dodatkowe techniki porozumiewania się
  • niewerbalne techniki porozumiewania się
  1. Zdiagnozowanie logopedyczne dzieci przy pomocy:
  • kwestionariusza badania mowy
  • karty badania motoryki artykulacyjnej
  • skali oceny badania mowy i wymowy
  1. Opracowanie wyników diagnozy
  • sporządzenie wykazu istniejących zaburzeń - rodzaj zaburzenia
  • sporządzenie listy wadliwie realizowanych dźwięków oraz ich sąsiedztwo fonetyczne
  • obserwacja wariantowości danego błędu
  • dobór indywidualnych metod terapii
  1. Wszechstronna terapia logopedyczna:
  • regularne prowadzenie zajęć logopedycznych z każdym dzieckiem, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci, które wykazują największe zaburzenia
  • prowadzenie zabaw i ćwiczeń logopedycznych dostosowanych do indywidualnych możliwości dziecka z wykorzystaniem historyjek obrazkowych i ilustracji
  • prowadzenie ćwiczeń artykulacyjnych, fonacyjnych, oddechowych
  • prowadzenie ćwiczeń analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej
  • rozwijanie słownika czynnego i biernego
  • rozwijanie umiejętności tworzenia prawidłowych form gramatycznych
  • poszerzanie zasobu słownictwa
  • ćwiczenia pamięci słownej
  • ćwiczenia słuchu fonetycznego i melodii wypowiedzi
  • ćwiczenia słuchu fonematycznego
  • zaprowadzenie zeszytów zajęć logopedycznych z zaleceniami ćwiczeń do wykonywania w domu
  1. Współpraca logopedy z nauczycielkami:
  • udostępnianie wyników badania zainteresowanym nauczycielkom
  • przekazanie wychowawczyniom wskazówek logopedycznych
  • bieżące informowanie nauczycielek o postępach w terapii
  1. Współpraca logopedy z rodzicami:
  • założenie dzieciom zeszytu do ćwiczeń logopedycznych, będącego jednocześnie narzędziem kontaktów logopedy z rodzicami
  • udzielanie rodzicom wskazówek logopedycznych
  • przedstawienie rodzicom konsekwencji wynikających z braku zainteresowania wymową dziecka
  • udostępnienie rodzicom literatury dotyczącej rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym
  1. Współpraca logopedy z psychologiem i terapeutą SI
  2. Współpraca logopedy z rejonową Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną