Logopeda
mgr Katarzyna Jabłońska
godziny pracy:
czwartek: 7.30 - 13.30
piątek: 11.30 - 17.30
PLAN PRACY LOGOPEDY NA ROK 2019/2020
- Obserwacja stopnia rozwoju mowy u dzieci oraz ich sposobu porozumiewania się w grupie:
- werbalne sposoby wyrażania swoich potrzeb
- inne dodatkowe techniki porozumiewania się
- niewerbalne techniki porozumiewania się
- Zdiagnozowanie logopedyczne dzieci przy pomocy:
- kwestionariusza badania mowy
- karty badania motoryki artykulacyjnej
- skali oceny badania mowy i wymowy
- Opracowanie wyników diagnozy
- sporządzenie wykazu istniejących zaburzeń - rodzaj zaburzenia
- sporządzenie listy wadliwie realizowanych dźwięków oraz ich sąsiedztwo fonetyczne
- obserwacja wariantowości danego błędu
- dobór indywidualnych metod terapii
- Wszechstronna terapia logopedyczna:
- regularne prowadzenie zajęć logopedycznych z każdym dzieckiem, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci, które wykazują największe zaburzenia
- prowadzenie zabaw i ćwiczeń logopedycznych dostosowanych do indywidualnych możliwości dziecka z wykorzystaniem historyjek obrazkowych i ilustracji
- prowadzenie ćwiczeń artykulacyjnych, fonacyjnych, oddechowych
- prowadzenie ćwiczeń analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej
- rozwijanie słownika czynnego i biernego
- rozwijanie umiejętności tworzenia prawidłowych form gramatycznych
- poszerzanie zasobu słownictwa
- ćwiczenia pamięci słownej
- ćwiczenia słuchu fonetycznego i melodii wypowiedzi
- ćwiczenia słuchu fonematycznego
- zaprowadzenie zeszytów zajęć logopedycznych z zaleceniami ćwiczeń do wykonywania w domu
- Współpraca logopedy z nauczycielkami:
- udostępnianie wyników badania zainteresowanym nauczycielkom
- przekazanie wychowawczyniom wskazówek logopedycznych
- bieżące informowanie nauczycielek o postępach w terapii
- Współpraca logopedy z rodzicami:
- założenie dzieciom zeszytu do ćwiczeń logopedycznych, będącego jednocześnie narzędziem kontaktów logopedy z rodzicami
- udzielanie rodzicom wskazówek logopedycznych
- przedstawienie rodzicom konsekwencji wynikających z braku zainteresowania wymową dziecka
- udostępnienie rodzicom literatury dotyczącej rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym
- Współpraca logopedy z psychologiem i terapeutą SI
- Współpraca logopedy z rejonową Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną